Sunday, February 14, 2010

DI MANA LETAKNYA AKAL..

Sangat suci dan tidak berdosa..

Ramai yang memerlukan, meminta dan sentiasa berdoa agar dikurniakan zuriat sebagai penyambung kasih sayang antara suami isteri..Malah ada yang sanggup mengambil anak angkat dan melakukan pelbagai cara untuk menimang cahaya mata..Asalkan dapat menumpang untuk merasai keindahan dan kegembiraan menyayangi ciptaan ALLAH yang bergelar anak..TaPi....Ada yang berfikiran dangkal dan bertindak serupa sYaiTAn..

Nauzubillahiminzalik..Subhanallah..Tu sahajalah yang mampu diucapkan oleh setiap manusia yang berakal fikiran waras dan sempurna apabila mendengar berita menyayat hati tentang buang bayi,gugur dan sebagainya..Yang terkini bayi dibakar..Ya Allah....Di mana letakkanya akal dan fikiran manusia yang telah sempurna Allah ciptakan..Pelik bukan?? Sedangkan binatang yang punyai otak cuma tidak mendapat pakej fikiran(akal) pun masih mampu menyayangi anak2nya sendiri..Inikan pula manusia..

Sedih dan cukup memilukan..Syaitan telah berjaya dengan misinya untuk menyesatkan manusia seperti janjinya pada Allah..Bukan sahaja menyesatkan malah menjadikan manusia sama sepertinya--KEJAM--Tak tahulah nak kata apa..Bukannya susah sangat..Kalau dah tak nak anak yang dikandung hasil daripada perkongsian haram tu, tinggalkanlah di tempat2 yang selamat, yang mudah orang lihat ke..Dahlah bodoh dalam merelakan benda maksiat terjadi..Bapak bodoh lagi diletakkan di dalam tandaslah, tempat buangan sampahlah, pintu pagar masjidlah..Cubalah letak dalam masjid sebelum orang datang solat supaya yang nak solat nampak..

Yang terkini, dibuangnya di tong sampah dan dibakar..Ya ALLAH..Hinanyalah manusia..Memang menempah tiket direct 2 neraka.Tak de talian hayat untuk manusia seperti tu utk keluar daripada tempat mereka dibakar supaya mereka dapat merasa kepanasan bayi yang dibakar tu..Wallhua'lam..


Isn't they cute?? Malah merekalah yang bakal mendoakan kita 1 hari nanti

Catatan penuh emosi kerana manusia sebegini tak patut dilayan sebagai manusia pun..Malah belum tentu mendapat layanan bak binatang..HInA...Tunggulah janji dan balasan ALLAH..

No comments:

Post a Comment