Saturday, January 22, 2011

BILA LAGI SIBUK DARIPADA DULU...

Tahun 2011 banyak perubahan berlaku dalam hidup ni..1st ngandung anak ke3, Zulaikha ( anak per1 ) dah darjah 1, perubahan jadual dan aktiviti harian dan banyak lagi..Harapannya dapat laksanakan tanggungjawab dan tugas bukan sahaja sebagai isteri, ibu malahan guru..Insyaallah kalau tak dilayan ngada2 penat dan tak larat semasa mengandung ni, semuanya akan berjalan dengan lancar.

Rutin harian yang berubah, setiap kali zulaikha balik sekolah mesti nak kena check beg sekolah...Kena tengok homeworknya, raut pensel dan warna pensel yang dah tumpul dan susun2 sikit buku yang berterabur malah ada yang kena minyak dek kerana kuih yang dibeli di sekolah tak habis dimakan..huhu..anak...anak...Tu belum lagi hari2 nak kena cuci baju sekolah dan tudung yang makin hari makin bertukar warna tu...At last beli baju 6 pasang untuk sekolah Kebangsaan dan sekolah Agamanya..Iron sekali 6 pasang..Khamis baru iron lagi..Belum lagi iron baju sekolah sendiri 5 pasang seminggu dan baju kerja En.Hubby lagi...Hari pertama sekolah petang balik dari sekolah Zulaikha terus pengsan..Ingat tak bangun sampai ke pagi..Rupanya hilangkan penat je..Kesian anak ibu..Macam tulah nak pandai..Alya pula tak banyak karenah..Dalam pada sibuk tanya kenapa dia tak sekolah sedangkan kakaknya sibuk berulang alik ke sekolah sampai tak larat nak buka mata..Dia pandai bawa diri sendiri..Temankan neneknya dok umah.

Mujur dan syukur bersuamikan Muhamad Arif bin Rahman..Banyak membantu dan membereskan kerja rumah yang tak terbuat..Seperti??? Cuci pinggan, kemas rumah@sapu lantai dan banyak lagi..Terima kasih sayang..Itu belum cite hal tak larat nak masak..Balik kerja mesti si suami call tanya nak makan apa..Ngeh3..bukan isteri di rumah yang menunggu sambil menyiapkan makanan..Dek kerana penat ke sekolah, petang sempat lelap sekejap dah kena bersiap2 ambil Zulaikha balik sekolah, malam dah flat...Cuma kerja melipat kain je En.Hubby takkan buat..Tu yang seminggu sekali lipat baju..Macam gunung daa...Tapi kalau tengah rajin dan tak penat, hari2 sikit2 pun terus lipat...

Baby dalam kandungan dah masuk 18 minggu..Alhamdulillah sampai sekarang tak de alahan apa2..Mengah bila naik tangga tu biasa..anak2 pun bukan kecil lagi.Dah berkawan, bergaduh, main sama dan baik sendiri..Tak delah 24hours melayan karenah anak macam 2nd preggy dulu sampai nangis2 dibuatnya sbb pnat sgt..Yang dalam perut ni pun dah mula gerak aktif..Semoga semuanya baik2 sahaja dan anak yang bakal dilahirkan menjadi anak yang soleh@solehah, sihat dan cergas tak kira apa jantinanya..

Hal sekolah setakat ni berjalan seperti biasa..Nak ngejar due bersalin bulan 6 nanti, banyak kerja yang kena settlekan awal supaya dapat cuti bersalin dengan tenang..Pe jadi pun mesti nak amik cuti 90 hari. Tulah sebabnya nak selesaikan kerja yang boleh diselesaikan awal. Mujur kelas tingkatan 5 ( Folio KRSV ) cuma 1 kelas sahaja..Nak kena pulun dan dera budak2 tu supaya siapkan kerja bulan 5.Semoga 2011 ini Allah kurniakan kesihatan yang baik supaya apa yang dirancang berjalan dengan lancar. Amin..

Untuk suami tercinta, terima kasih kerana memahami dan banyak membantu..Anak2 ibu Zulaikha dan Alya, jangan nakal2 sebab perut ibu makin besar..Makin mengah..Untuk anak ibu yang dalam perut ni, dok elok2 dan sihat selalu ye..

1 comment:

  1. ohhh . cikgu nak dera kiteorang ye siapkan folio seni untuk 5 bulan . hahahahaha . tapi bagus gak deraan tu cikgu . cepat siap folio saya . hehe .

    ReplyDelete