Wednesday, March 17, 2010

NYAMANNYA KAMPUNG HUBBY..

Alhamdulillah perjalanan bermula pukul 10 pagi dengan lancarnya selamat tiba di kampung halaman Abah dan Mak mentua pada jam 2.30 petang..Lambat sikit daripada kebisaannya sebab singgah masjid untuk solat zohor dan ke pasaraya TF ( satu2 pasaraya yang best kat jerantut dan tak de di negeri lain.hehehe ) untuk membeli sedikit buah tangan untuk orang di kampung..

Seronok bukan main2 anak dapat balik kampung..Sepanjang jalan disebut nama kakak2 dan abang sepupu teman mainan mereka..Orang penting macam embah dan neneknya tak pulak disebut..Budak2..Main jelah yang mereka tahu..Tercapai juga hasrat nak balik kampung setelah hampir 4-5 bulan tak balik kampung dek kerana kesibukan hubby bekerja..Last balik kampung selepas cuti raya tahun lepas..Masih ingat lagi sebab adik ipar buat open house..Tulah kali terakhir..Pe nak buat dah tugas..

Hari ni kami ke pasar pekan sehari tengok abang ipar yang dah berhenti kerja hampir 8 bulan dan baru mula sebulan dua meniaga apam balik..Sedap ooo apam balik abang ipar ni..Resepi dari mana?? Jauh tu belajar buat apam balik sedap..Nu..kat terengganu..Belajar dengan kawan lama dia..Berhenti kerja juga di tempat kerja yang sama sebab nak balik kampung meniaga apam balik..tak sia2 usaha abang ipar belajar..Semoga Long sentiasa dimurahkan rezeki dan perniagaan kecil2an Long akan maju dan makin besar ..Insyaallah..

Alya bukan mainlah suka main dengan abang sepupunya..Si Irfan..Selalu kalau sampai di kampung, malam pertama tido di rumah embah, mesti alya dah merengek2 nak balik rumah..Kali ni tak pulak..Dah pandai main..Pagi tadi alya kata dia tak nak balik rumah ibu, alya nak balik rumah kak atin ( umah embah lah tu )..Bila ibu cakap kalau ibu balik, alya tinggal di kampung ye..Alya dengan pantas menjawab..haa ah..( maksudnya ok...)Mmmmm..ada potensi untuk ditinggal di kampung kalau balik kampung pada masa2 akan datang ni..Tak macam kakaknya..tak mahu langsung..

Okkay, nak tido dah ni..menikmati malam yang nyaman tanpa air-cond di umah mentua..Best ooo..Esok planning ke mana tak tahu lagi..Ke Kelantan kot?? Tak pun mandi kolam..Bagus juga cadangan add hock tu..kui3..Mana tahu dapat cari baju batik sepasang dua..Tapi kan...tak bestnyerlah dah nak hari khamis..Kejapnye cuti..huhu...K..jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment