Wednesday, April 29, 2009

KATAKAN BOLEH..

Bersemangat sungguh aku ke sekolah hari ini..janji nak bawa stok makanan untuk budak2s tak ku lupa..Ape lagi pagi2 singgah kedai nasi lemak Kakak Kia..Nasi lemak 25 Kak..Biar kenyang sampai ke tengahari..Alhamdulillah semuanya habis di makan..Tak rugi beli makanan untuk diorang..Tak membazir/berbaki..KORANG BOLEH..Pameran hari ini berjalan cantik seperti yang dirancang..Pengetua,Pn.Amiah dan Pn.Ros datang seperti yang dijadualkan..Bila aku datang untuk jemput para pentadbir ke pameran,laju pengetua menjawab..'ok..saya tak lupa'.Alhamdulillah dia tak lupa..Pung..prang..pung...prang..aku,wazir dan zuhairi buat penererangan nak bagi Cikgu2 Besar itu faham..Arap2 sampailah pe yang nak dinyatakan..
Excellent..Itulah yang mampu aku labelkan pameran seni kat Galeri Ilham Kreatif yang menjadi kebanggaan kami di SMKSKI..Cikgu2 Seni terutamanya..Dan pengetua turut mengatakan bahawa Galeri kita sudah sedia untuk dibuka kepada umum sekiranya ada pelawat datang kerana bahan-bahan pameran hasil karya murid menarik. Dan2 tulah juga dia kata nak pasang tiles..Alhamdulillah..Rezeki..Cuma galeri panazz banyak..Bukan sikit..Air cond satu Puan..He2..Arap2 tahun ni dapat jadikan Galeri Ilham Kreatif lebih selesa..Lehla kami lepak2..chat...dan berblog..'KAMI'??? Apa pun Terima kasih kepada semua yang telibat untuk menjayakannya..Tak lupa thanks to Kak Bib, Kak Zai, Kak Zaurah, Kak Is , Kak Zana dan cikgu2 yang datang melawat dan meramaikan majlis..Aku turut berbangga menjadi sebahagian daripada warga kerja Minggu Panitia Pendidikan Seni Visual..KITA BOLEH...
Hari ini hari yang menggembirakan dan kami agak santai..Dan hari ini jugalah aku mendapat tugas baru secara rasmi..Editor majalah..'EDITOR'...takut je bunyinye..Harap aku dapat lakukan yang terbaik untuk majalah sekolah...Kepada Che Ana..I'll try my best. Kalaulah dapat aku dapat pinjam pengalaman dan kepakaran Che Ana..Alangkah baiknya..Dalam tak nak2 jadi editor..Aku terima juga hasil pujukan dan nasihat Si Tun Teja..AKU BOLEH...Bermulalah juga episod sedih..nangis2..sob2..tangkap jiwang..dan macam2lah..Sedih lak Che Ana nak pergi..sempatlah gak drama air mata ditayangkan untuk tontonan umum petang tadi di Bilik Seni..Dah sehabis daya aku menahannya..Bila Si Teja bersuara sahaja..berderaian air mata kami bertiga..Spontan kami berpelukan..Mujur Si Jebat tak boleh ikut sama..Tidak Kalu..Drama lain pulak jadinya..He2..Budak2s pun bergenang air mata..Si Isma tak habis2 kesat air mata..Si Montel control2..jangan nangis..Tak comel kang..Salleh tak leh katalah..merah jer muka dia tahan air mata dari keluar..Tak bujang kang agaknya..Jijah tunduk je..Habis tudung buat kesat air mata.Si Wazir..orang dah nangis..dia bukan boleh tengok..Pe lagi..Join the clublah..Buat Che Ana, kenang kami dalam doamu..Ingat SKI ingatlah KAMI.. Cerita di rumah..setelah selesai menunaikan solat asar bersama tadi, Papa terus bersiap2 untuk pergi kerja..Dan angan2 malam ini nak siapkan kerja sekolah yang aku bawa balik sambil2 melayan Si Kenits berdua tu..Ikutkan badan penat..nak jer layan tidur kat bantal dan tilam empuk dalam bilik tu..Tapi aku kena lawan habis2..Hujung minggu ni bolehlah berehat puas2..AKU BOLEH...Caiyok2..Terima Kasih SEMUA untuk hari yang indah hari ini...

No comments:

Post a Comment